piątek, 18 stycznia 2013

MyPermissions - usuń lub zablokuj aplikacje na Facebook'u



Pisząc wczoraj o tym, co może znaczyć dla użytkoników Facebook’a wprowadzenie systemu Graph Search zapomniałem wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy.
W chwili obecnej prawie każda gra, konkurs, czy też inna aplikacja, która udostępnia logowanie za pośrednictwem konta na Facebook’u pyta się o zezwolenie na dostęp do pewnych treści. Czasami jest to tylko dostęp do linii czasu, zdjęć czy też lokalizacji. Niektóre jednak proszą o możliwość publikowania postów w twoim imieniu oraz dostępu do skrzynki odbiorczej i kontaktów.
Nigdy się nie zastanawiałem nad tym, ile razy kliknąłem tak przy jakimś konkursie, quizie, czy innym badziewiu, a że ostatnio znajomy podrzucił link do programu MyPermissions, który pozwala zeskanować Facebook’owy profil w celu wyśledzenia aplikacji, które mają nadane jakiekolwiek uprawnienia do pozyskiwania danych z twojego profilu. Wiedziony ciekawością i chęcią rywalizacji (Filip miał tylko dziesięć aplikacji, które mu szperały po zasobie profilowych danych) przeskanowałem „swojego Facebook’a” i otrzymałem taki oto wynik:




Prawda jest taka, że wtedy nie zrobiłem zdjęcia i wynik był o siedem aplikacji wyższy.

Przyznam, że wynik ten najbardziej chyba zaskoczył mnie samego. W dużej części wynikało to z faktu, że w początkach mojej Facebook’owej kariery grałem w sporo bzdurnych gier i odpowiadałem na jeszcze durniejsze quizy. Uznałem, że trzeba zrobić z tym porządek. Niestety są tylko dwie opcje: albo usuwa się wszystko jak leci i zostaje np. bez połączenia endomondo, disqus czy foursquare z moim kontem, albo usuwa pojedyńcze aplikacje. Niestety druga opcja jest straszliwie męcząca gdyż po każdym odebraniu uprawnień program się pyta po a) czy chce my się pochwalić na Facebooku lub Twitterzeo tym, że go użyliśmy i po b) prosi o założenia konta dającego możliwość powiadomień gdy nadamy jakieś uprawnienie. Opcja cholernie długa i wkurzająca, ale cóż. Dawałem na prawo i lewo dostęp, to teraz mam za swoje.

Fajną opcją jest nakładka na chrome (nie wiem czy istnieje na inne przeglądarki), która pozwala na stałe montorowanie Facebooka. W czasie rzeczywistym informuje o świeżo nadanych uprawnieniach dla aplikacji.

No to miłego poranka. No i pochwalcie się w komentarzach ile aplikacji miało dostęp do waszych danych.

Pozdrawiam
M.

P.S.
Tak wiem, że używając MyPermissions daję im dostep do mojego konta, ale wolę to niż 160 innych aplikacji.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz